Ověřování recenzí

Novela zákona č. 374/2022 Sb. o ochraně spotřebitele s účinností od 6.1.2023 nařizuje e-shopům, aby u svých produktů zveřejňovali výhradně recenze, které jsou prokazatelně od zákazníků, kteří produkt zakoupili. Zároveň vznikla povinnost informovat zákazníky o způsobu, jakým pravost spotřebitelských recenzí ověřují.

Na stránkách e-shopu www.matzner-services.cz jsou zveřejňovány uživatelské recenze ze dvou zdrojů: hodnocení zadaná přímo na stránkách e-shopu a hodnocení z nákupního portálu a srovnávače cen Heureka.cz.

Hodnocení zadaná přímo na e-shopu matzner-services.cz

Hodnotit přímo na stránkách e-shopu lze dvěma způsoby:

1.) Zákazníkům je po zakoupení zasílán ze systému e-mail s výzvou k ohodnocení produktu a obchodu. Zákazník zde napíše hodnocení produktu či obchodu na základě své vlastní zkušenosti. Tato hodnocení jsou v systému automaticky párována s objednávkou nebo uživatelským účtem. Je tedy možné doložit, že zákazník zboží opravdu zakoupil.

2.) Spotřebitelské recenze lze zadat přímo u produktu v rámci registrovaného uživatelského účtu nebo bez registrace (se zadáním jména a e-mailu). Tyto recenze prochází procesem ručního schvalování. Pokud není zřejmé a dohledatelné, že by uživatel zboží na e-shopu zakoupil, nebo je na první pohled jasné, že zboží skutečně nikdy nepoužil, tak takové recenze nejsou schváleny a nejsou tím pádem na e-shopu zveřejňovány. 

 

Hodnocení z nákupního portálu a srovnávače cen Heureka.cz

Všichni zákazníci, kteří při nákupu souhlasí se zasláním dotazníku spokojenosti od Heureky, obdrží několik dní po nákupu formulář pro hodnocení zakoupených produktů. Pokud zákazníci recenzi vyplní, tak je automaticky zveřejňována u daného produktu. Hodnocení našeho e-shopu na Heureka.cz mohou provést pouze skuteční zákazníci, takže recenze jsou považovány za ověřené. U těchto spotřebitelských recenzí naleznete místo jména autora označení ‚‚Ověřený zákazník’’.